Praca na innowacyjnym sprzęcie

0 299

startup-849804_1280Przez pracę w zawodzie grafika zdecydowana większość ludzi wyobraża sobie żmudne godziny spędzone przez jakimś programem graficznym na komputerze lub stołem kreślarskim, gdzie powstają szkice i późniejsze projekty. Oczywiście dla współczesnego grafika umiejętność szkicowania czy malowania – nawet za pomocą cyfrowych narzędzi – jest absolutnie niezbędna do utrzymania się w bardzo konkurencyjnych i innowacyjnych warunkach rywalizacji rynkowej. Inwestowanie w zaplecze technologiczne ma ogromne znaczenie, ponieważ w cyfrowych czasach najnowsze multimedialne urządzenia i rozwiązania pozwalają nie tylko zachować konkurencyjność i atrakcyjność przy pozyskiwaniu kolejnych klientów.
Nowe technologie mają w pierwszej kolejności za zadanie ułatwić życie grafikom, więc szkicowanie i malowanie przy pomocy elektronicznych piórek po szklanej tafli multimedialnego stołu kreślarskiego nie jest tylko i wyłącznie gadżetem i zagrywką nastwioną na efekt. Takie wielkie i nowoczesne elektroniczne stoły to prawdziwe i potężne jednostki obliczeniowe, które mogą grafikowi pozwolić na bieżące modelowanie, także trójwymiarowe, wszystkich swoich nowych koncepcji i rysunków. Modelowanie, mapowanie, odwracanie, wypełnianie – wszystkie takie proste czynności graficzne dzieją się zdecydowanie szybciej i wyglądają lepiej, a co za tym idzie, pomagają grafikowi szybciej dojść do oczekiwanych rezultatów i gwarantują przy tym zdecydowanie większe detale. Taka swoista baza danych dla grafika zapisuje też wszystkie jego kroki na firmowym serwerze, dzięki czemu każda usunięta w międzyczasie i zmieniona wersja będzie możliwa do odczytania – jeśli więc w wyniku długich prac grafik dojdzie do wniosku, że najlepsze było pierwsze jego spojrzenie na temat, sprzed pół roku, bez problemu odnajdzie to w swojej cyfrowej bazie.
Nowoczesne technologie pomagają jednak przede wszystkim tym grafikom, którzy zajmują się bardziej innowacyjnymi dziedzinami niż reklama czy media. Oczywiście w magazynach modowych czy codziennych gazetach opiniotwórczych graficy muszą wykonywać swoją codzienną pracę polegającą na robieniu sesji fotograficznych i składaniu rozkładówki w sposób zgodny z oczekiwaniami redaktora. Jednak już w firmach zajmujących się chociażby architekturą, graficy muszą przygotowywać zdecydowanie bardziej skomplikowane projekty i propozycje dla potencjalnych klientów.
Zastosowanie skomplikowanych silników graficznych wymaga nie tylko wiedzy z zakresu architektury, ale także biegłej znajomości złożonych aplikacji i środowisk systemowych, które takie wizualizacje na podstawie danych czysto matematycznych wykonują. Graficy dostarczają programowi danych i pracują nad jego interfejsem, zaś architekt przygotowuje projekt tak, by program był następnie w stanie przełożyć go na rzeczywistość wirtualną. Dzięki temu raz przygotowany papierowy projekt budynku może być następnie w nieskończoność modyfikowany i modelowany już w wirtualnej rzeczywistości – co drastycznie upraszcza cały proces wykonywania projektu dla kontrahenta.

Zostaw odpowiedź